۲۱ بهمن ۱۳۸۷، ۸:۴۳

چشم‌انداز ادبیات انقلاب اسلامی

چشم‌انداز ادبیات انقلاب اسلامی

کتاب "چشم انداز ادبیات انقلاب اسلامی" به کوشش مشترک دکتر حسین بیات و دکتر سید محسن حسینی از سوی مرکز تحقیقات صدا و سیما منتشر شد.

خبرگزاری مهر- فرهنگ و ادب: این کتاب حاصل گفتگو با حدود سی تن از شاعران، نویسندگان و منتقدان ادبی است و با هدف دستیابی به شناختی روشن تر از مقوله‌های رسالت ادبیات، ادبیات متعهد، هنر و ادب ایرانی ـ‌ اسلامی و شعر و ادبیات داستانی انقلاب اسلامی تدوین شده است.

مولفان در انتخاب مصاحبه‌شوندگان سعی کردند  به تفاوت و تنوع دیگاهها، نگاهها و تضارب آرا و افکار صاحبنظران توجه شود و گفتگوها به گونه‌ای مکمل یگدیگر باشند.

این کتاب در سه فصل تدوین شده که در فصل اول ویژگیهای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی، شعر انقلاب اسلامی و چشم‌انداز آن از زبان شاعرانی چون مرتضی امیری اسفندقه، حمید سبزواری، پرویزبیگی‌حبیب آبادی، کاووس حسنلی، علیرضا قزوه، عبدالجبار قزوه، علی معلم دامغانی بررسی شده است.

در فصل دوم ابراهیم حسن بیگی، عبدالعلی دستغیب، فیروز زنوزی جلالی، محمدرضا سرشار و قاسمعلی فراست، دیدگاههای خود را درباره ادبیات داستانی انقلاب بیان کرده‌اند و فصل پایانی کتاب به اعلام فهرستی از منابع و ماخذ مربوط به ادبیات انقلاب‌اسلامی تحت عنوان کتابشناسی انقلاب اسلامی اختصاص یافته است.

کتاب " چشم‌انداز ادبیات انقلاب اسلامی" با شمارگان 1000 نسخه در447 صفحه از سوی مرکز تحقیقات صدا‌وسیما روانه بازار کتاب شده است.

کد خبر 830747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha